VERKOOPSVOORWAARDEN ALTA RIPA II
De ondertekening van een bestelorder door de verkoper of een zijner afgevaardigden, vertegenwoordigers of volmachtdragers geldt niet als instemming noch als verkoopbelofte, doch alleen als kennisneming van de bestelling en ontneemt de verkoper zijn recht niet op weigering van de bestelling, zoals hierna bepaald.
Het staat de verkoper steeds vrij een bestelling te weigeren. Bericht van weigering moet ten laatste één maand voor de gereserveerde datum of leveringsdatum aan de koper bekend gemaakt worden per aangetekende zending. Uit hoofde van dergelijke weigering is de verkoper in geen geval schadeloosstelling verschuldigd. De procedure van weigering, zoals hierboven beschreven, dient enkel uitgevoerd te worden als er een voorschot betaald is binnen de vermelde betalingstermijn.
Behoudens eigenhandig door de verkoper uitdrukkelijk geschreven en afzonderlijk ondertekende verbintenis, heeft de vermelde leveringstermijn slechts de waarde van een betrekkelijke aanwijzing en het overschrijden ervan is geen reden tot verbreking van de bestelling door de koper en verleent geen recht op schadeloosstelling aan de koper.
Eenzijdige afbestelling door de koper zonder zwaarwichtige reden te wijten aan de verkoper, verbreekt de overeenkomst en de koper zal uit dien hoofde aan de verkoper een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd zijn, gelijk aan 20 % van de prijs van de afgezegde bestelling, BTW niet inbegrepen. Indien de afbestelling gebeurt in de loop van de veertien dagen die voorafgaan aan de gereserveerde datum, dient 80 % van het geraamde factuurbedrag betaald te worden, BTW niet inbegrepen. Indien de afbestelling gebeurt 30 dagen die voorafgaan aan de gereserveerde datum, dient 50% van het geraamde factuurbedrag betaald te worden, BTW niet inbegrepen. De huurprijzen van de zalen dienen in ieder geval betaald te worden.
Bij afbestelling door de koper dienen voor zaken zoals reservaties van artiesten en/of animatie, tenten, enz., gereserveerd door Alta Ripa II in opdracht van de koper, de volledige kosten betaald te worden.
Alta Ripa II kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor rechtstreekse schade en/of fouten die het gevolg zijn van of voortvloeien uit berichten die ons per e-mail toekomen. Wij staan niet garant dat informatie die ons per e-mail toekomt, tijdig en effectief gelezen wordt.
De koper verbindt zich hierbij verantwoordelijk te zijn voor de goederen, kunstvoorwerpen en materialen die hem toebehoren of toebehoren aan personen die door de koper gecontracteerd zijn, uitgenodigd of voor zijn rekening werken en dit geplaatst op het domein of binnengebracht in de instelling ALTA RIPA II, Engelstraat 6, 2360 Oud-Turnhout. Hij verklaart tevens alle verantwoordelijkheid op te nemen voor eventuele diefstal, brand, ongevallen en/of schade die door deze goederen, materialen en personen zouden veroorzaakt worden en zulks ter volledige ontlasting van de eigenaar van de instelling ALTA RIPA II.
De koper is verplicht een gedetailleerde Iijst van alle goederen, kunstvoorwerpen, materialen en personen aangetekend te zenden aan de verkoper en dit minstens veertien dagen voor de gereserveerde datum. Het staat de verkoper vrij voorwerpen of personen te weigeren en dit zonder inbreng van de koper.
Onze facturen zijn, behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk door ons bevestigd andersluidend beding, contant betaalbaar ten huize van de verkoper. Het bedrag van onze facturen is een draagschuld.
Klachten of bezwaren omtrent de kwaliteit en de hoeveelheid der waren dienen ons binnen de drie dagen na levering ervan per aangetekende brief te bereiken om in aanmerking te kunnen genomen worden. Klachten of bezwaren betreffende de inhoud van onze facturen moeten ons bereiken per aangetekende brief binnen de acht dagen na factuurdatum.
Bij niet-betaling of onvolledige betaling van de factuur op de vervaldag is automatisch en zonder ingebrekestelling, een nalatigheidsintrest verschuldigd die steeds twee procentuele eenheden hoger zal zijn dan de wettelijke intrest op het factuurbedrag of op het onbetaald gebleven saldo.
Het stilzwijgend aanvaarden van de offerte, bevestigingsfactuur of factuur geldt als aanvaarding van onze verkoopsvoorwaarden.
Indien na ingebrekestelling geen of slechts onvolledige betaling volgt binnen de gestelde termijn, zal zonder nieuwe aanmaning het factuurbedrag of het saldo automatisch, wegens wanbetaling verhoogd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 15 %.
De waren reizen op risico van de koper.
Betreffende de vrijgestelde drankverpakkingen, verwijzende naar artikel 373, § 4 van de wet van 16 juli 1993 tot vervollediging van de federale staatsstructuur, kunnen wij de vermelding “vrijstelling van milieutaks” opgeven.
Bij gebeurlijke gerechtelijke betwistingen of invordering aangaande de verkoop die het voorwerp uitmaakt van deze voorwaarden, is enkel de rechtbank van Turnhout bevoegd.
Alta Ripa II kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor rechtstreekse schade en/of fouten die het gevolg zijn van phising. Ingevolge internetfraude te vermijden, gelieve het rekeningnummer op de factuur te controleren met onderstaande:
Alta Ripa Voorschotfactuur: IBAN: BE85 4030 0478 5106 BIC: KREDBEBB
Alta Ripa Eindfactuur: IBAN: BE54 2300 4250 3497 BIC: GEBABEBB
U mag ons ook steeds telefonisch contacteren om het rekeningnummer op de factuur te controleren.
VERKOOPSVOORWAARDEN ENGEL INVEST
De ondertekening van een bestelorder door de verkoper of een zijner afgevaardigden, vertegenwoordigers of volmachtdragers geldt niet als instemming noch als verkoopbelofte, doch alleen als kennisneming van de bestelling en ontneemt de verkoper zijn recht niet op weigering van de bestelling, zoals hierna bepaald.
Het staat de verkoper steeds vrij een bestelling te weigeren. Bericht van weigering moet ten laatste één maand voor de gereserveerde datum of leveringsdatum aan de koper bekend gemaakt worden per aangetekende zending. Uit hoofde van dergelijke weigering is de verkoper in geen geval schadeloosstelling verschuldigd. De procedure van weigering, zoals hierboven beschreven, dient enkel uitgevoerd te worden als er een voorschot betaald is binnen de vermelde betalingstermijn.
Behoudens eigenhandig door de verkoper uitdrukkelijk geschreven en afzonderlijk ondertekende verbintenis, heeft de vermelde leveringstermijn slechts de waarde van een betrekkelijke aanwijzing en het overschrijden ervan is geen reden tot verbreking van de bestelling door de koper en verleent geen recht op schadeloosstelling aan de koper.
Eenzijdige afbestelling door de koper, verbreekt de overeenkomst en dienen de huurprijzen betaald te worden.
Bij afbestelling door de koper dienen voor zaken zoals reservaties van artiesten en/of animatie, tenten, enz., gereserveerd door Engel Invest N.V. in opdracht van de koper, de volledige kosten betaald te worden.
Engel Invest N.V. kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor rechtstreekse schade en/of fouten die het gevolg zijn van of voortvloeien uit berichten die ons per e-mail toekomen. Wij staan niet garant dat informatie die ons per e-mail toekomt, tijdig en effectief gelezen wordt.
De koper verbindt zich hierbij verantwoordelijk te zijn voor de goederen, kunstvoorwerpen en materialen die hem toebehoren of toebehoren aan personen die door de koper gecontracteerd zijn, uitgenodigd of voor zijn rekening werken en dit geplaatst op het domein of binnengebracht in de instelling Engel Invest N.V., Engelstraat 6, 2360 Oud-Turnhout. Hij verklaart tevens alle verantwoordelijkheid op te nemen voor eventuele diefstal, brand, ongevallen en/of schade die door deze goederen, materialen en personen zouden veroorzaakt worden en zulks ter volledige ontlasting van de eigenaar van de instelling Engel Invest N.V..
De koper is verplicht een gedetailleerde Iijst van alle goederen, kunstvoorwerpen, materialen en personen aangetekend te zenden aan de verkoper en dit minstens veertien dagen voor de gereserveerde datum. Het staat de verkoper vrij voorwerpen of personen te weigeren en dit zonder inbreng van de koper.
Onze facturen zijn, behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk door ons bevestigd andersluidend beding, contant betaalbaar ten huize van de verkoper. Het bedrag van onze facturen is een draagschuld.
Klachten of bezwaren omtrent de kwaliteit en de hoeveelheid der waren dienen ons binnen de drie dagen na levering ervan per aangetekende brief te bereiken om in aanmerking te kunnen genomen worden. Klachten of bezwaren betreffende de inhoud van onze facturen moeten ons bereiken per aangetekende brief binnen de acht dagen na factuurdatum.
Bij niet-betaling of onvolledige betaling van de factuur op de vervaldag is automatisch en zonder ingebrekestelling, een nalatigheidsintrest verschuldigd die steeds twee procentuele eenheden hoger zal zijn dan de wettelijke intrest op het factuurbedrag of op het onbetaald gebleven saldo.
Het stilzwijgend aanvaarden van de offerte, bevestigingsfactuur of factuur geldt als aanvaarding van onze verkoopsvoorwaarden.
Indien na ingebrekestelling geen of slechts onvolledige betaling volgt binnen de gestelde termijn, zal zonder nieuwe aanmaning het factuurbedrag of het saldo automatisch, wegens wanbetaling verhoogd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 15 %.
De waren reizen op risico van de koper.
Betreffende de vrijgestelde drankverpakkingen, verwijzende naar artikel 373, § 4 van de wet van 16 juli 1993 tot vervollediging van de federale staatsstructuur, kunnen wij de vermelding “vrijstelling van milieutaks” opgeven.
Bij gebeurlijke gerechtelijke betwistingen of invordering aangaande de verkoop die het voorwerp uitmaakt van deze voorwaarden, is enkel de rechtbank van Turnhout bevoegd.
Engelinvest kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor rechtstreekse schade en/of fouten die het gevolg zijn van phising.
Ingevolge internetfraude te vermijden, gelieve het rekeningnummer op de factuur te controleren met onderstaande:
Engelinvest factuur zaalhuur: IBAN: BE63 2300 4253 3308 BIC: GEBABEBB
U mag ons ook steeds telefonisch contacteren om het rekeningnummer op de factuur te controleren.